Skin like silk...I wish

Jag måste ha en av världens sämsta hy, speciellt i ansiktet. Den är torrt som sandpapper och visst lider jag inte av så jättemycket finnar (även om de visar sig) men "lider" av en acne-relaterad hudsjukdom som heter rosea. Vilket typ är att de små små små blodkärlen i huden är vidgade och gör huden röd. Detta har bara drabbats på min näsa och gör det inte bätter att jag annars har extremt ljus hy. Så Rudolf är inget namn jag gillar.Men har jag tur kommer jag någon gång i livet att kunna göra laserbehandling så att det försvinner!

Men oftast så är det min torra hy som är problemet, rosean kan jag dölja med smink. Och jag vet inte hur måga krämer jag har prövat.  Oftats har det varit fetakrämer men upptäckt att det inte funkar men har på senaste tiden haft en som funkar någelunda men inte vart jättebra. Men idag va jag och mor min på apoteket och frågade en av damerna där om hjälp och fick med mig två krämer hem, en natt och en dag. så håller tummarna på att det skall funka. Det bästa var ju att det var specialerbjudande där de kostar 74 kr/st men tillsammans bara 70 kr. Rena rånet.

Har prövat dagkrämen lite och det känns helt ok, tar väl ett tag innan det visar resultat men håller tummarna på att det funkar.

Märket är ACO.

     

Nu skall jag ta och se sista delen av Svenska hollywoodfruar på tv3 play. ni får ha det så bra! /Mini


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0